BİZ KİMİZ?
Eğitim sektörünün farklı alanlarında değer üretmiş, 25 yıllık deneyimli bir eğitimci liderliğinde oluşmuş genç, enerjik, dikkatli, titiz, sıradışı bir kadroyuz. Devlet okulu, özel okul, etüt merkezi, dershane, özel öğretim kursu, özel ders, öğrenci koçluğu, yazarlık ve editörlükle geçen 25 yıllık birikim; bir kadro sinerjisi ile buluştu ve ortaya Kriter Akademi Yayınları kitaplar çıktı.

Artık herkesin bildiği gibi, ülkemizde eğitimle ilgili sürekli yeni arayışlar ve gelişmeler yaşanıyor. Bu arayışların merkezinde eğitim kalitesini yükseltmek ve bütün öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre eğitim alabilecekleri bir “eğitim ekosistemi” oluşturmak var. Her öğrencinin, bir üst eğitim kurumuna geçerken temel becerileri kazanmış olması bekleniyor. Ülkemizde birbirinden farklı nitelikte ve kalitede okulların olması, devam edilmek istenen okul için bir “yarışa” dönüşüyor maalesef. Eğitim politikalarının yönlendirenlerin, bu “yarışma” halini ortadan kaldırmak için ürettikleri her çözüm maalesef yarışmayı daha da çetin hale getiriyor. Bu amaçla, sınav sisteminde ve sınav içeriğinde sürekli bir yenileşme çabası göze çarpıyor. Artık iyi bir eğitim kurumunu kazanmak gittikçe zorlaşmaya başladı.


Bu durumda, yayın üretirken MEB’in ve ÖSYM’nin projeksiyonunu, örnek uygulamalarını ve planlamalarını çok iyi analiz etmek gerekiyor. Müfredat uyumluluk ve yeni soru tarzına uygun yayın hazırlama son derece önemli bir hal alıyor.

Uzun yıllara dayanan ve eğitimin her alanında biriktirdiğimiz tecrübeyi, ülkemizin geleceği olarak gördüğümüz öğrencilerimizin maksimum fayda yakalayabilecekleri şekilde faydaya dönüştürdük. Sonuç olarak tüm disiplin ve düzeylerde hazırladığımız yayınlarda MEB’in ve ÖSYM’nin ölçme ve değerlendirme kriterlerini yansıttık.


METODOLİJİMİZ
Kriter Akademi Yayınları ekibi olarak yayın hazırlarken takip ettiğimiz bir metodolojimiz var. Öncelikli olarak piyasada üretilmiş bütün yayınları tarayarak bir harita çıkarıyoruz. Hazırlanmış yayınlarda güzel, faydalı ve özgün olan alanları not ediyoruz. Ardından hangi alanlarda çalışma yapılmadığına dönük olarak bir ihtiyaç analizi yapıyoruz. Yapmış olduğumuz bu tarama ve ihtiyaç analizinin ardından yayın planlamamızı yapıyoruz ve üretmeye başlıyoruz.


Yayınlarımızı hazırlarken, Türkiye’nin en iyi öğretmenlerinden oluşan bir kadro tarafından kitaplarımızı hazırlıyoruz, ikinci bir ekip tarafından kontrolden geçiriyoruz. Ardından sınava hazırlanan/hazırladığımız öğrencilere incelettiriyoruz. Öğrencilerden gelen geri bildirimler not edilerek revizeler yapıyoruz. Sınava hazırlanan öğrenciler ve sınava hazırlayan öğretmenlerden gelen öneriler ve düzeltmeleri yaptıktan sonra taslak kitabımızı ortaya çıkarıyoruz. Hazırladığımız taslak kitabı, Türkiye’nin “marka okullarının marka hocalarına ve öğrencilerine” incelettiriyoruz. . Son olarak titiz bir çalışma ile tashih ve redaksiyon çalışmalarını yapıyoruz. Kitabın hazırlığı bittikten sonra, video çözümlerini gerçekleştiriyoruz ve akıllı tahtaya uyumlu hale getiriyoruz.

Hazırladığımız her yayında bu aşamaları takip ederek ilerliyoruz.